Aug 10 2018 09:59:17:000AM3744077מייסד טסלה אמנם טען ש"המימון להפיכת החברה לפרטית מובטח", אך לפי הערכות אנליסטים בבנק ברקליס, העסקה תחייב נטילת הלוואות בהיקף עצום. מאסק יידרש לפסול עצמו מהשתתפות בדיונים על העסקה בדירקטוריוןhttp://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3744077,00.html30forgein markets3874שוקי חו"ל

חברי דירקטוריון טסלה ייפגשו בשבוע הבא עם יועצים פיננסים כדי לדון בהצעתו של מייסד החברה אלון מאסק להפוך אותה לפרטית - כך לפי מקורבים לנושא שביקשו להישאר בעילום שם. מוקדם יותר השבוע הכריז מאסק בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מקווה להפוך את יצרנית המכוניות החשמליות טסלה לחברה פרטית, במה שצפויה להיות אחת העסקאות הגדולות מסוג זה בהיסטוריה.

לפי דיווח באתר CNBC, הדירקטוריון קרוב לוודאי יבקש ממאסק, המכהן גם כיו"ר וכמנכ"ל החברה, לפסול עצמו מהשתתפות בדיונים. לדברי המקורבים לנושא, הדירקטוריון הודיע למאסק כי עליו להצטייד ביועצים משל עצמו, שיהיו נפרדים מיועציה של החברה. עוד הוסיפו, כי הדירקטוריון צפוי להקים ועדה מיוחדת שתורכב ממספר מצומצם של דירקטורים חיצוניים, שתעבור על פרטי ההצעה.

לפי הדיווחים, מאסק כבר ניהל בעבר מגעים עם קרן ההון הממשלתית של סעודיה להפיכת החברה לפרטית. אחד המקורבים טוען כי הקרן רכשה אחזקה של בין 3%-5% בחברה. אך בפיננשל טיימס דיווחו השבוע כי בשלב זה לא ברור אם הקרן התחייבה להשקיע בחברה.

גם לא ברור אם לטסלה יש את המימון הנדרש לביצוע העסקה. מאסק אמנם טען ש"המימון מובטח" בציוץ שבו חשף כי הוא שוקל להפוך את החברה לפרטית במחיר של 420 דולר למניה. אך בטסלה סרבו להגיב בנושא, מה שעורר ספקות לגבי אמיתות ההצהרה. הצעתו של מאסק מעניקה לחברה שווי של כ-71 מיליארד דולר.

לפי ההערכות של האנליסטים בבנק ברקליס, העסקה תחייב 70 מיליארד דולר לפחות: בסביבות 60 מיליארד דולר לרכישת המניות ועוד 10 מיליארד דולר לכיסוי חובות. "עם 145 מיליון מניות קניית החברה במחיר של 420 דולר למניה תדרוש 60 מיליארד דולר לרכישת כל המניות הציבוריות. אפילו אם הקרן הסעודית רכשה אחזקה של 3%-5%, עדיין יש חור במימון", כתבו האנליסטים.

בכל מקרה, אם העסקה אכן תצא לפועל בתנאים הללו, היא תהפוך לעסקת הרכישה הממונפת הגדולה ביותר בהיסטוריה, ותעקוף את רכישת ענקית האנרגיה, TXU ב-2007 עבור 45 מיליארד דולר. החברה פשטה בהמשך את הרגל.